اموزش بورس

اموزش بورس و سبد گردانی

اموزش بورس

اموزش بورس و سبد گردانی

بارقه های امید برای بورس

بارقه‌های امید برای بورس / حرکت خلاف جهت صندوق پالایشی یکم

بارقه‌های امید برای بورس / حرکت خلاف جهت صندوق پالایشی یکم

در حالی که در جریان معاملات هفته گذشته شاخص کل بیش از ۱۰۰ هزار واحد ریزش کرد اما شروع معاملات این هفته از بازار سهام بت روندی صعودی همراه بود. آیا روند صعودی شروع شده پایدار است؟آیا ثبت نام بورس ادامه دارد ؟ آیا تعداد کد بورسی گرفته شده افزایش دارد  با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل افزایش تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز 2/2 درصد رشد کرد و به یک میلیون و 444 هزار واحد رسید و هم‌زمان با رشد شاخص کل شاخص هم‌وزن نیز بیش از 2 درصد رشد کرد و این نشان از بیشتر بودن تقاضا نسبت به عرضه در کلیت بازار سهام است. همچنین در جریان معاملات امروز گروه فلزات اساسی تاثیر مثبت زیادی بر شاخص کل بازار سهام داشتند.

صندوق پالایشی یکم که حدود 3 ماه از پذیره‌نویسی آن می‌گذرد امروز با احتساب 30 درصد تخفیف اولیه به زیر قیمت پذیره‌نویسی رسید و این نشان از عملکرد ضعیف این صندوق در بازار سهام است.

همچنین بسیاری از کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند روند بازار سهام تا اخر هفته متعادل و با گرایشات مثبت باشد و در کنار افزایش چشم‌گیر قیمت‌های جهانی سیگنال‌های سیاسی مثبت نیز به بازار سهام مخابره شده است.همچنین آموزش بورس ضروری است . 

م چنین به نظر می‌رسد شاخص کل پس از رشد 25 درصدی خودش در یک ماه اخیر تا محدوده ی  38.2 درصدی فیبوی خودش را اصلاح کرد و با افزایش تقاضا در نمادهای شاخص ساز رشد خودش را از سر گرفت. مقاومت پیش روی شاخص  یک میلیون و 500 واحد و یک میلیون 600 هزار واحد است در صورت عبور از این محدوده احتمال رشد تا سقف قبلی زیاد است .با توجه به نوسانی بودن بازار نمیتوان انتظار رشدهای نجومی داشت و  بنظر میرسد سهم های کوچک عملکرد بهتری داشته باشند.بازار امروز با توجه به شرایط و حجم نقدینگی مثبت اما برای روز دوشنبه همراه با فشار فروش ارزیابی می‌شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد