اموزش بورس

اموزش بورس و سبد گردانی

اموزش بورس

اموزش بورس و سبد گردانی

مزایا و معایب شبکه های اجتماعی

بررسی مزایا و معایب شبکه‌های اجتماعی و تلگرام ضد فیلتر 

76 درصد افراد بزرگسال در آمریکا از شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و غیره استفاده می‌نمایند. از سال 2008 تا ژوئیه سال 2015 این رقم افزایش 26 درصدی داشته است.

در رسانه‌های اجتماعی، کاربران ممکن است زندگی‌نامه‌ای از خود در قالب پروفایل ایجاد کنند، با دوستان و غریبه‌ها ارتباط برقرارکنند، تحقیق کنند و افکار، تصاویر، موسیقی‌ها، لینک‌ها و موارد دیگر را به اشتراک بگذارند.

طرفداران سایت‌های شبکه‌های اجتماعی می‌گویند جوامع آنلاین باعث افزایش تعامل با دوستان و خانواده می‌شوند وبه معلمان، کتاب‌داران و دانشجویان دسترسی ارزشمندی به پشتیبانی و مواد آموزشی داده؛ تغییرات اجتماعی و سیاسی را تسهیل کرده و انتشار اطلاعات مفید را سرعت می‌بخشد.

00_15.jpg

مخالفان شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که سایت‌ها، از ارتباطات چهره به چهره جلوگیری می‌کنند. زمان را در اثر فعالیت‌های بیهوده هدر می‌دهند؛ مغز و رفتار کودکان را تغییرمی‌دهند و آنها را برای بیش فعالی مستعد می‌سازند و نیز کاربران را در معرض  خظر شکارچیانی مانند کودک آزاران و سارقین قرار می‌دهند. بطور کلی اطلاعات نادرست و بالقوه‌‌ی خطرناک، در چنین محیط‌هایی منتشر می‌گردد.

جنبه مثبت: شبکه‌های اجتماعی اطلاعات را سریع‌تر از هر رسانه دیگر پخش می‌کنند.

 78.5 درصد از خبرنگاران رسانه‌های سنتی، برای بررسی اخبار فوری از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. 59 درصد از کاربران توییتر و 31 درصد از کاربران فیس‌بوک دنبال اخبار جدید در این سایت‌ها بوده اند.شبکه‌های اجتماعی در مقایسه با 66 درصد برای تلویزیون، 26 درصد برای روزنامه‌ها و 23 درصد برای رادیو، یکی از مهم‌ترین منابع خبری برای 46 درصد آمریکایی‌ها هستند.

000_5.jpg

کاربران شبکه‌های اجتماعی، مسئول گزارش وقایع قبل از رسانه‌های سنتی هستند، از جمله به حملات پاریس در فرانسه در 13 نوامبر 2015، شیوع ابولا در نیجریه و سیرالئون در ماه جولای 2014، بمب گذاری در ماراتن بوستون در 15 آوریل 2013 و تیراندازی سالن تئاتر در 20 ژوئیه 2012 در Aurora  آمریکا اشاره نمود.

مقامات بلند پایه آمریکایی بیان کرده‌اند که به سبب گردش سریع اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی، مشتاق استفاده از امکانات آنها بوده و بیان کرده‌اند کنفرانس‌های خبری با تاخیر زیادی اطلاعات را به اطلاع عموم می‌رسانند.

جنبه منفی: شبکه‌های اجتماعی گسترش اطلاعات غیر قابل اعتماد و غلط را ممکن می‌سازند.

64٪ از افرادی که از توییتر برای پیگیری اخبار استفاده می‌کنند می‌گویند که با چیزی که بعدها پی بردند "درست نیست" مواجه شده اند. 16٪ از کاربران توییتر بیان داشته‌اند که " آنها خبری را بازتوییت یا توییت کرده و بعدا پی‌برده‌اند که دروغ بوده است"

0000_2.jpg

در سه ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا خبرهای دروغین درباره دو نامزد درمجموع 37.6 میلیون بار در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته شد. اطلاعات نادرست از طریق رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به خشونت یا تهدیدات خشونت منجر شود.

در دسامبر 2016 یک مرد 28 ساله پس از تیراندازی در رستورانی در واشنگتن دستگیر شد. وی اطلاعاتی نادرست در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر فعالیت گروهکی کودک آزار به رهبری هیلاری کلینتون در زیرزمین آشپزخانه رستوران خوانده بود

تحقیقات در دانشگاه میشیگان حاکی از این است که حتی وقتی اطلاعات نادرست اصلاح می‌شوند، تعداد افرادی که اصلاح را از طریق رسانه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنند و یا آن را به اشتراک می‌گذارند، کمتر از تعداد افرادی است که اطلاعات غلط را می‌بینند یا به اشتراک می‌گذارند.

00000.jpg
 
جنبه‌ی مثبت: سایت‌ها وشبکه‌های اجتماعی به دانشجویان کمک می‌کنند تا در مدرسه بهتر عمل کنند: دانلود تلگرام ضد فیلتر

59٪ از دانش‌آموزان با دسترسی به اینترنت گزارش می‌دهند که ازشبکه‌های اجتماعی برای بحث در مورد موضوعات آموزشی استفاده می‌کنند و 50٪ از سایت‌ها برای صحبت در مورد تکالیف مدرسه استفاده می‌کنند. پس از آنکه دبیرستان جورج در پورتلند در اورگان، برنامه رسانه‌های اجتماعی را برای مشارکت دانشجویان معرفی کرد، نمرات 50 درصد افزایش یافت، غیبت مزمن به میزان 33 درصد کاهش یافت و 20 درصد از دانش‌آموزان مدارس به طور داوطلبانه تکالیف اضافی را انجام دادند.

برابر مطالعه‌ی انجام شده در ژانویه 2015 که درمجله روانشناسی توسعه کاربردی منتشر شده است " دانشجویان سال اول کالج باید از سایت‌های شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد شبکه‌های دوستان جدید, اشتراک احساسات اجتماعی در مدارس جدید و کاهش خطر اخراج شدن استفاده نمایند.

000000.jpg

جنبه‌ی منفی: دانش‌آموزانی که از شبکه‌های اجتماعی زیاد استفاده می‌کنند، نمرات کمتری اخذ می‌کنند:

31 درصد از نوجوانان می‌گویند که استفاده از رسانه‌های اجتماعی در هنگام انجام تکالیف، کیفیت کار آنها را کاهش می دهد. دانش‌آموزانی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌نمودند، معدل 3.06 را داشتند، در حالی که معدل کاربران غیرمجاز 3/82 بود. دانش‌آموزانی که درهنگام مطالعه از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌نمودند، در آزمون‌ها 20 درصد افت داشتند.

نمرات دانشجویان برای هر 93 دقیقه بیشتر از متوسط 106 دقیقه در روز ، به میزان 0.12 امتیاز کاهش یافته است، یک مطالعه نشان داد مدارسی که ممنوعیت تلفن همراه اعمال کرده بودند، با بهبود عملکرد 6.41 درصد از دانش‌آموزان روبرو شدند.

0000000.jpg

اجرای قانون از شبکه‌های اجتماعی برای بدست آوردن و پیگیری مجرمان استفاده می‌کند:

3 درصد از متخصصان فدرال، ایالتی و محلی در همه‌پرسی "اظهار می‌کنند" رسانه‌های اجتماعی به حل جرائم ارتکاب شده کمک می‌کنند. یک نظرسنجی توسط انجمن بین الملل فرماندهان پلیس نشان داد که 85 درصد از دفاتر پلیس از رسانه‌های اجتماعی برای حل جنایات استفاده می‌کنند. اداره پلیس شهر نیویورک نیز از واحدی بنام "ردیاب توییتر" برای دستگیری مجرمانی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت و خودستایی می‌کنند! استفاده می‌کند.

00000000.jpg

سایت‌ها وشبکه‌های‌ اجتماعی به پیگرد قانونی و محکومیت تعدادی از جرایم کمک نموده‌اند، از جمله، به متهم نمودن یک فوتبالیست حرفه‌ای در مورد ارتباط نامشروع با فردی زیر سن قانونی در انگلیس در سال 2016 و دستگیری شورشیان مسابقات هاکی در ونکوور در کانادا در سال 2011 می‌توان اشاره نمود.

مزایای پیام رسان تلگرام

مزایای پیام‌رسان‌ تلگرام ضد فیلتر

عدم همکاری مدیران تلگرام با ایران، سواستفاده کشورهای بیگانه از این پیام‌رسان برای پیش‌برد اهداف خود، عدم دسترسی حاکمیت به سرورهای این پیام‌رسان، انتقال کلان داده‌های ایران به خارج از کشور، راه اندازی بلاک‌چین و در نهایت طراحی ارز دیجیتال گرام از عمده‌ترین مشکلاتی بود که شورای عالی فضای مجازی را مجاب کرد حکم به فیلترینگ این پیام‌رسان_رسانه بدهد. 
پس از محدودیت برای تلگرام موضوع پیام‌رسان‌های داخلی بسیار داغ شد و این پیام‌رسان‌ها توانستند در مدت کوتاه سه هفته‌ای بالغ بر 15 میلیون کاربر جذب کنند. 

بررسی‌های «بصیرت» نشان می‌دهد نه تنها پیام‌رسان‌های داخلی کم‌تر از تلگرام نیستند بلکه مزایای بیشتری نسبت به آن دارند. بهترین تلگرام ضد فیلتر :

 دانلود تلگرام ضد فیلتر در اینجا !!!

1) اینترنت رایگان پیام رسان‌های داخلی: سروش به کلی برای کاربران خود رایگان است و پیام‌رسان‌های ایتا، بله، بیسفون و گپ با هزینه‌ای معادل یک سوم قیمت اینترنت مورد نیاز تلگرام محاسبه می‌شوند. 

2) افزایش امنیت و عدم انتقال اطلاعات به خارج کشور: تلگرام به دلیل اینکه تابع قوانین هیچ حکومتی نبوده و به کلی قاعده‌ خاصی بر روی پروتکل‌های این پیام‌‎رسان وجود ندارد، هیچ الزامی برای حفظ اطلاعات کاربران خود ندارد اما پیام‌رسان‌های داخلی طبق قانون حفظ حریم شخصی در فضای مجازی مصوبه هیات دولت و دستور مقام معظم مبنی بر صیانت از اطلاعات شخصی، موظف به حفظ اطلاعات کاربران خود هستند.

3) قابلیت پسندیدن: یکی از نواقصی که تلگرام داشت رابطه یک طرفه در کانال‌ها بود که این موضوع در پیام‌رسان‌های داخلی اصلاح شده است،در حال حاضر پیام‌رسان‌های بله، سروش و گپ از این موضوع بهره می‌برند.

4) انجام عملیات‌های بانکی: یکی از مزایای ویژه‌ای که در پیام‌رسان‌های داخلی وجود دارد انتقال وجه، استعلام موجودی، خرید شارژ و صورت حساب‌گیری در فضایی امن است. این مزیت در بله و گپ وجود دارد و در آینده‌ای نزدیک این قابلیت در دیگر پیام‌رسان‌ها نهادینه می‌شود.

5) فروشگاه‌های آنلاین: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های حاضرین در بخش اقتصادی فضای مجازی قابلیت فروش کالا است؛ پیام‌رسان‌های داخلی با شناسایی این موضوع شرایطی را ایجاد کرده‌اند که کسب و کارهای نوپا و یا قدیمی می‌توانند محصولات خود را بدون هزینه تبلیغ کنند و حتی خریداران به صورت آنلاین آنها را خریداری کنند. گپ و بله پیشگام این خدمت در بین پیام‌رسان‌های داخلی بودند.

6) تماس صوتی و تصویری: تلگرام هیچگاه قابلیت تماس تصویری را برای کاربران خود راه اندازی نکرد، تماس صوتی این پیام‌رسان هم در اکثر کشورها مانند انگلیس و امارات و حتی ایران مسدود است اما اکثر پیام‌رسان‌های داخلی هم از مزیت تماس صوتی و هم از مزیت تماس تصویری بهره می‌برند.

منافع ملی در استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی

فارغ از مزایای فنی بهره‌گیری از پیام‌رسان‌های داخلی برای کاربران این پیام‌رسان‌ها حافظ منافع ملی در بلند مدت هم خواهند بود. 
بر این اساس اکثر کشورهای جهان اعم از چین، کره جنوبی، انگلستان و روسیه به دلیل حمایت از اقتصاد برآمده از فضای مجازی و موضوعات فرهنگی «پروژه اینترنت ملی» خود را شروع کرده‌اند که این موضوع شامل مرورگر ملی، پیام‌رسان ملی و شبکه اجتماعی ملی می‌شود.  

با توجه به رشد روز افزون اقتصاد ایجاد شده در فضای مجازی نیاز به پلتفرم‌هایی بومی که سرمایه گذاران و مدیران اقتصادی ایرانی بتوانند با اعتماد کامل به سمت آنها حرکت کنند بسیار احساس می‌شود. 

پلتفرم‌هایی مانند تلگرام و یا مانند آن که از بیرون ایران مدیریت می‌شوند و مدیران آن هیچ تعهدی به کاربر ایرانی ندارندنمی‎توانند بستر مناسبی برای اقتصاد فضای مجازی ایران باشند زیرا بسیار تحریک‌پذیر و غیر قابل اعتماد هستند.

حفظ کلان ‌داده‌ها

یکی از اساسی‌ترین مزایای بهره گیری از پیام‌رسان‌های داخلی حفظ کلان داده‌ها در داخل کشور است. در عصر انقلاب چهارم صنعتی داده به عنوان نفت در هر کشور است.

کلان‌ داده‌ها مجموعه کنش‌های اکثریت شهروندان در فضای مجازی است که نشان دهنده ذائقه و تمایل فکری آنها است و بر اساس آن می‌توان برای یک کشور تصمیم گرفت.

این کلان‌ داده‌ها تقریبا در سراسر دنیا به عنوان اسرار ملی شناخته می‌شوند و از آنها به عنوان ثروت ملی نام برده می‌شود.
تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و اینترنت، کار نظارت و ارزیابی پیشرفت یک کشور را نسبت به گذشته بسیار ساده‌تر کرده که این امر به‌واسطه دسترسی به حجم انبوهی از اطلاعات شخصی کاربران امکان‌پذیر است؛ اما هم‌اکنون با فناوری داده‌های بزرگ قدرت‌ها قادر خواهند بود از این اطلاعات به‌طور مداوم برای نظارت رفتارهای کاربران خود، در زمان وقوع (و تقریبا به‌ صورت بلادرنگ) استفاده کنند و این به آنها در ارائه خدمات، منابع و سیاست‌گذاری مناسب‌تر کمک می‌کند.

اهمیت امنیت در پیام‌رسان‌های داخلی

امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در زمینه حفظ حریم خصوصی و امنیت مردم در پیام‌رسان‌ها فرموده‌اند: «مسئولان باید امنیت و حریم داخلی مردم و کشور را حفظ کنند. تعرض به امنیت و حریم داخلی مردم «حرام شرعی» است و نباید انجام شود.»

محرمانگی داده‌ها، جامعیت داده‌ها و قابلیت دسترسی داده‌ها سه اصل در ارتباطات شبکه‌ای است؛ به عبارتی، در بحث پیام‌رسان‌ها، ما هنگامی می‌توانیم به یک پیام‌رسان لقب ایمن بدهیم و آن را پیام‌رسان مطمئن بدانیم که این پیام‌رسان، اول؛ محرمانگی و خصوصی بودن پیام‌های ما را حفظ کند. دوم؛ پیام‌های ارسالی ما را گیرنده به همان صورتی که فرستنده ارسال می‌کند، دریافت کند. به عبارت دیگر پیام در حین انتقال دچار تغییر یا خرابی نشود. سوم؛ این اطمینان وجود داشته باشد که کاربران پیام‌رسان، به درستی به تمامی سرویس‌هایی که برای آنها فراهم شده است دسترسی داشته باشند.



محبوب ترین پیام رسان های اندرویدی

محبوب ترین پیام رسان

محبوب ترین پیام رسان های اندرویدی در جهان از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ (گجت تی وی)

 ارسال شده توسط: مصطفی معصوم‌پور ۰۱ آبان ۹۸ ساعت ۲۰:۴۰

محبوب ترین پیام رسان های اندرویدی در جهان کدامند؟ در این مطلب می‌توانید با پرطرفدارترین پیام رسان‌ها از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ آشنا شوید.

در دنیای امروز کمتر کسی را می‌توان یافت که در فضای مجازی فعال نباشد و از  تلگرام ضد فیلتر و شبکه های اجتماعی استفاده نکند. به خصوص پیام رسان‌ها که سریع‌ترین، راحت‌ترین و ارزان‌ترین راه ارتباطی میان کاربران هستند و به همین دلیل محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. در این میان، برخی پیام رسان‌ها در بعضی کشورها طرفداران بیشتری دارند؛ مثلا در کشور ما پیام رسان واتس اپ محبوبیت زیادی دارد و تلگرام نیز با وجود فیلتر شدن، هنوز جزو محبوب‌ترین شبکه های اجتماعی در ایران است. هر یک از پیام رسان‌ها هم با ویژگی‌های خاص خود، کاربران را به سوی خود جذب می‌کنند و کاربران با توجه به نوع نیاز خود، یکی از این مسنجرها را انتخاب می‌کنند.

اکنون قصد داریم محبوب ترین پیام رسان های اندرویدی جهان را در طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ بررسی کنیم و ببینیم در هر یک از این سال‌ها چه پیام رسانی بین کاربران پرطرفدارتر بوده است. همانطور که در این ویدیو مشاهده می‌کنید، زمانی اسکایپ محبوبیت بیشتری نسبت به رقبا داشت، اما اکنون واتس اپ با اختلاف کم در صدر محبوب‌ترین‌ها قرار دارند.  دانلود تلگرام ضد فیلتر  هم که در ایران خیلی محبوب است، در جهان در رتبه‌های پایین‌تری دیده می‌شود.

مهاجرت ایرانی ها از فیس بوک

مهاجرت ایرانی‌ها از فیس بوک

فیس بوک یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران و سراسر جهان بود و در واقع نخستین شبکه‌ای بود که استقبال گسترده‌ای از آن شد و البته خیلی زود هم طرفداران خود را از دست داد. اوج فراگیری فیس بوک در ایران، سال 1390 بود که تعداد 17 میلیون کاربر ایرانی در آن عضو بودند. با ورود تلگرام و اینستاگرام، بیشتر کاربران Facebook به این اپلیکیشن‌ها نقل مکان کردند. البته این روند تنها در ایران اتفاق نیفتاد و به نظر می‌رسید که این شبکه اجتماعی به مرز اشباع رسیده است.

در حال حاضر، برخی از کاربران ایرانی برای دیدن عکس‌های بستگان و دوستانشان، هر از چند گاهی به فیس بوک سر می‌زنند و صفحات ایرانیان خارج از کشور را چک می‌کنند. همچنین بسیاری از افراد از فیس بوک به عنوان یک محل ذخیره اطلاعات استفاده کرده و عکس‌ها و آلبوم‌های خانوادگی را در این فضا نگهداری می‌کنند که البته تصمیم درستی نیست.

پاتوق خبرنگاران و سیاست‌مداران ایرانی

اگرچه توییتر (Twitter) طرفداران زیادی در میان مردم عادی ندارد اما سیاست‌مداران، خبرنگاران و دنبال‌کنندگان اخبار از اصلی‌ترین طرفداران این شبکه اجتماعی هستند. توییتر در سال‌های گذشته محدودیت 140 کاراکتری برای ارسال پیام مستقیم داشت اما کاربرانی که می‌خواستند در هر لحظه در جریان اخبار قرار بگیرند، از آن استقبال کردند. حضور سیاست‌مداران و خبرنگاران رسانه‌ها در توییتر و توییت کردن اخبار در لحظه، موجب شد تا سرعت انتقال اخبار در این شبکه حتی از خبرگزاری‌ها نیز پیشی بگیرد و آن را تبدیل به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان تبدیل کند.

با توجه به خبرمحوری و کم‌رنگ بودن جنبه سرگرمی و انتشار عکس و فیلم در توییتر، این شبکه خیلی مورد توجه کاربران معمولی ایرانی قرار نگرفت و فیلتر شدن آن نیز باعث شد تا به سرعت تعداد مخاطبان و طرفداران توییتر در ایران کاهش پیدا کند. توییتر از دو سال پیش، امکان ارسال پیام مستقیم را از 140 حرف به هزار و 100 افزایش داد اما این امر نیز خیلی بر روی مخاطبان ایرانی تاثیر نگذاشت و همچنان استفاده از توییتر در ایران، بیشتر مختص به افراد سیاسی و خبرنگاران است.

لاین؛ ارسال پیام و قابلیت تماس صوتی

لاین (Line) اپلیکیشنی است که علاوه بر ارسال و دریافت پیام، امکان تماس تلفنی را نیز در اختیار کاربران خود قرار داد. این ویژگی باعث شد تا در دوره‌ای که تماس صوتی وایبر در ایران با محدودیت مواجه شده بود، لاین به پیام رسانی محبوب تبدیل شود. البته تماس صوتی لاین با تاخیر یکی دو ثانیه‌ای تاخیر همراه بود و امکان تماس تصویری نیز وجود نداشت و این محدودیت‌ها باعث شد تا به تدریج، اپلیکیشن‌هایی مانند تانگو، در بخش تماس‌های آنلاین، جای لاین را بگیرند؛ اما لاین با کارکرد چندگانه خود همچنان یک شبکه اجتماعی محبوب مشابه فیس بوک بود.

نوشتن مطالب و انتشار پست و عکس مانند فیس بوک موجب شد تا این اپ مورد توجه بسیاری از کاربران ایرانی قرار بگیرد. پشتیبانی از زبان فارسی و ارائه صفحات آموزشی زبان انگلیسی، سرگرمی و مسابقه به زبان فارسی هم بیان‌گر آن بود که سازندگان ژاپنی این شبکه، حساب ویژه‌ای بر روی مخاطبان ایرانی خود باز کرده‌اند. لاین هنوز هم برای حضور در بازار شلوغ کشورمان، برنامه‌هایی در سر دارد اما بعید است که حالا بتواند به یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران تبدیل شود.

واتس اپ؛ انتقال فایل‌های مختلف بدون پایین آمدن کیفیت

واتس اپ (WhatsApp) در ابتدای شروع فعالیت خود اعلام کرده بود که تنها برای یک سال، خدمات خود را به صورت رایگان به کاربران ارائه خواهد داد اما سازندگان آن پس از مدتی متوجه شدند که در بازار به شدت رقابتی پیام رسان های موبایلی، جایی برای اپلیکیشن‌های پولی وجود ندارد و به همین دلیل، واتس اپ برای همیشه رایگان باقی ماند.

تلگرام ضد فیلتر


در این اپلیکیشن می‌توان علاوه بر فرستادن متن، فایل‌های مختلف مانند پی دی اف و اسناد حجیم را بدون پایین آمدن کیفیت ارسال کرد و همین موضوع باعث شد تا به سرعت مورد توجه کاربران قرار بگیرد. رمزگذاری پیام‌ها پیش از ارسال و جلوگیری از سرقت اطلاعات افراد، از دیگر قابلیت‌های مورد توجه واتس اپ است. حضور فعال 430 میلیون کاربر و ارسال متوسط 54 میلیارد پیام کوتاه به صورت روزانه باعث شد تا مارک زاکربرگ (مالک فیس بوک) در سال 2014 این اپلیکیشن نوپا و پردرآمد را خریداری کند.

ورود واتس اپ به ایران با سر و صداهای زیادی همراه بود و مسئولان قضایی کشورمان خواستار فیلتر شدن آن شدند اما مسئولان وزارت ارتباطات در مقابل فشارها مقاومت کردند. پس از مدتی، سازندگان این پیام رسان، زبان فارسی را نیز به واتس اپ اضافه کردند و از سال 1394، نسخه فارسی این اپلیکیشن موبایلی در حال فعالیت است.

سایر شبکه ها و پیام رسان های پرطرفدار ایرانی و دانلود تلگرام ضد فیلتر

ایمو (imo)، تانگو (Tango) و اسکایپ (Skype) سایر گزینه‌های حاضر در لیست محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران هستند. ایمو و تانگو بیشتر محبوبیت خود را مدیون تماس تصویری هستند اما اکنون تانگو به خاطر قطعی‌های مکرر و کیفیت پایین تصویر، بسیاری از طرفداران خود را از دست داده است و اسکایپ و ایمو جای آن را پر کردند. قابلیت تماس تلفنی تصویری و ارائه ویدیو کنفرانس از راه دور با کیفیت مناسب باعث شد تا ایمو و اسکایپ مورد استقبال کاربران قرار بگیرد.

در میان هجوم اپلیکیشن‌های خارجی، چند شبکه اجتماعی ایرانی مانند فیس نما و کلوب هم در حال فعالیت هستند و سروش و بیسفون هم مهم‌ترین پیام رسان های ایرانی محسوب می‌شوند. این شبکه ها و پیام رسان های داخلی مرتبا توسط رسانه‌های رسمی تبلیغ می‌شوند اما هنوز نتوانسته‌اند در میان کاربران به محبوبیتی دست پیدا کنند. شاید بتوان عدم اعتماد کاربران ایرانی به سازندگان برای حفظ اطلاعاتشان را از اصلی‌ترین دلایل محبوب نشدن این اپلیکیشن‌ها دانست.

محبوب ترین تلگرام ضد فیلتر

گجت نیوز نوشت: در سال‌های اخیر شبکه‌ های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی رشد چشمگیری در سراسر جهان و به خصوص ایران داشته‌اند. در این مطلب، محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران را معرفی خواهیم کرد.

ورود کاربران ایرانی به شبکه های اجتماعی با فیس بوک آغاز شد اما در این چند سال خیر، انواع شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها راه خودشان را به کشورمان باز کرده‌اند. وایبر، لاین، اینستاگرام، واتس اپ، ایمو، توییتر و اسکایپ تنها بخشی از این شبکه‌ها بودند که به طور گسترده توسط کاربران ایرانی مورد استفاده قرار گرفت اما برخی از آن‌ها به دلایل مختلف، بیشتر از بقیه به محبوبیت رسیدند. در این مطلب قصد داریم به معرفی محبوب ترین شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها در ایران و دلایل و چگونگی پرطرفدار شدن آن‌ها بپردازیم.

پرطرفدارترین تلگرام ضد فیلتر ایران

فیلتر شدن فیس بوک و ویژگی‌های ویژه تلگرام همچون ایجاد کانال، گروه‌های کاری، خانوادگی و آسان بودن دسترسی به آن از جهت موبایل‌محور بودن و فیلتر نبودن آن، این اپلیکیشن را به سرعت به پرطرفدارترین پیام رسان ایران تبدیل کرد. اکنون حتی فیس بوک که زمانی بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی کاربران ایرانی محسوب می‌شد در برابر تلگرام حرفی برای گفتن ندارد و این پیام رسان ساده به عنوان بزرگ‌ترین پاتوق مجازی ایرانیان شناخته می‌شود.

طبق آخرین آمارهای منتشر شده، هم‌اکنون بیش از 45 میلیون و 800 هزار نفر کاربر ایرانی در تلگرام عضو هستند و در واقع حدود نیمی از جمعیت کشور در Telegram فعالیت می‌‌کنند که در نوع خود آمار بی‌نظیری است و درآمد بسیاری را نصیب صاحبان این اپ روسی می‌کند. این پیام رسان محبوب در تمامی سیستم‌عامل‌های روز شامل اندروید، آی او اس، ویندوز فون، لینوکس و ویندوز اجرا می‌شود. کاربران می‌توانند به راحتی پیام‌ها، تصاویر، ویدیوها و انواع اسناد را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

جالب اینجاست که ایرانی‌ها بیشترین کاربران حاضر در تلگرام را تشکیل می‌دهند. برخی از کارشناسان و صاحب‌نظران معتقدند که فیلتر شدن و محدودیت دسترسی به شبکه‌های دیگر مانند فیس بوک، وایبر و لاین باعث هدایت مردم به تلگرام شده است.

پرطرفدارترین اپلیکیشن اشتراک تصویر و دانلود تلگرام ضد فیلتر در اینجا :

در حال حاضر اینستاگرام پس از تلگرام، دومین شبکه اجتماعی محبوب در ایران است. این اپ پرطرفدار آمریکایی در ابتدا تنها یک ابزار ساده برای اشتراک‌گذاری تصاویر بود اما در سال 2012 فیس بوک این اپلیکیشن را خرید و این موضوع باعث شد رشد چشم‌گیر 23 درصدی که 20 برابر بیشتر از میزان رشد خود فیس بوک است را تجربه کند. حالا دیگر بسیاری از فروشگاه‌ها و شرکت‌های مختلف هم صفحه اینستاگرام ساخته‌اند و اجناس و خدمات خود را معرفی کرده و حتی به فروش آنلاین پرداخته‌اند. از سوی دیگر کاربران معمولی هم برای به اشتراک‌گذاری و جمع‌آوری لایک به رقابت می‌پردازند و بازار مکاره خرید و فروش لایک‌های بیهوده نیز در این فضا ایجاد شده است.

چهره‌های معروف مانند بازیگران و خواننده‌ها نیز در میان طرفداران اینستاگرام دیده می‌شوند. بهنوش بختیاری با 5.5 میلیون فالوور، بیشترین دنبال‌کننده را در میان کاربران ایرانی اینستاگرام دارد و هر پستش به طور متوسط، 100 هزار لایک می‌خورد. یک خواننده زیرزمینی به نام امیرحسین مقصودلو ملقب به تتلو با 4 میلیون فالوور در رتبه بعدی قرار دارد.
عکاسان از دیگر گروه‌های طرفدار Instagram هستند که از این فضا برای انتشار عکس‌های خود استفاده می‌کنند. البته حضور اینستاگرام در ایران با حاشیه‌هایی هم همراه بوده و این موضوع که امکان فیلتر شدن صفحات غیر اخلاقی وجود ندارد، بارها خبرساز شده بود اما در هر حال، اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی جهان است.

مهاجرت ایرانی‌ها از فیس بوک

فیس بوک یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران و سراسر جهان بود و در واقع نخستین شبکه‌ای بود که استقبال گسترده‌ای از آن شد و البته خیلی زود هم طرفداران خود را از دست داد. اوج فراگیری فیس بوک در ایران، سال 1390 بود که تعداد 17 میلیون کاربر ایرانی در آن عضو بودند. با ورود تلگرام و اینستاگرام، بیشتر کاربران Facebook به این اپلیکیشن‌ها نقل مکان کردند. البته این روند تنها در ایران اتفاق نیفتاد و به نظر می‌رسید که این شبکه اجتماعی به مرز اشباع رسیده است.

در حال حاضر، برخی از کاربران ایرانی برای دیدن عکس‌های بستگان و دوستانشان، هر از چند گاهی به فیس بوک سر می‌زنند و صفحات ایرانیان خارج از کشور را چک می‌کنند. همچنین بسیاری از افراد از فیس بوک به عنوان یک محل ذخیره اطلاعات استفاده کرده و عکس‌ها و آلبوم‌های خانوادگی را در این فضا نگهداری می‌کنند که البته تصمیم درستی نیست.